OFERTA
Dla Dziecka - metoda Kids’ Skills
„Jakikolwiek nie byłby problem dziecka, zawsze jest jakaś umiejętność, którą dziecko mogłoby się nauczyć, w celu przezwyciężania problemu.”
Metoda Kids’ Skills
- „Dam Radę!”
Pomagam dzieciom przezwyciężać trudności w sposób naturalny i motywujący, opierając się na Metodzie Kids’ Skills – „Dam Radę!” stworzonej przez fińskiego psychiatrę Bena Furmana w latach 90. XX wieku. Metoda, wykorzystywana z powodzeniem w wielu krajach, opiera się na 15 krokach, które prowadzą dziecko do opanowania nowej umiejętności.
To praktyczne narzędzie, oparte na Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (PSR), znajduje zastosowanie w pracy rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych oraz terapeutów rodzin.
Dlaczego Kids’ Skills działa?
W odróżnieniu od tradycyjnych metod, Kids’ Skills nie koncentruje się na „problemach” dziecka, lecz na zdobywaniu nowych umiejętności, które pomagają mu radzić sobie w codziennym życiu.
W podejściu PSR dzieci są traktowane jak eksperci od swojego życia – same wybierają, co im pomaga. Choć rzadko chcą rozmawiać o problemach (bo często ich w ogóle tak nie postrzegają), chętnie podejmują wyzwanie nauczenia się czegoś nowego, co może poprawić ich samopoczucie i relacje.
Praca tą metodą jest elastyczna i najlepiej sprawdza się, gdy jest prowadzona „krótko, ale intensywnie”, w różnych przestrzeniach życia dziecka.
Wsparcie w konkretnych trudnościach
Metoda Kids’ Skills jest skuteczna w pracy z dziećmi doświadczającymi:
- lęków,
- nadpobudliwości,
- zaburzeń koncentracji,
- trudności w radzeniu sobie ze złością i napadami agresji,
- potrzeby zmiany niekorzystnych nawyków,
- zaburzeń odżywiania i snu,
- problemów z utrzymywaniem czystości,
- depresji i zaburzeń obsesyjno–kompulsyjnych,
- wyzwań związanych z niepełnosprawnością.
Moje podejście
W swojej pracy często obok podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach odnoszę się również do założeń Inteligencji emocjonalnej w praktyce – SILVA INTUITION SYSTEM, prezentowanej przez genialnego amerykańskiego samouka, José Silvę. Istnieje wiele naukowych dowodów na to, że stan rozluźnienia powoduje u ludzi – dzieci, wiele pozytywnych zmian fizjologicznych, takich jak: kontrola stresu, lepsza przemiana materii, wzmocnienie systemu odpornościowego, eliminacja napięć. Dzięki praktyce uważności, poprzez codzienną medytację, w sposób świadomy, podejmuję w życiu decyzje, kontroluję stres. Poznałam misję mojego życia i techniki pomocy sobie oraz innym. Dzięki tej wiedzy oraz doświadczeniu i praktyce swoją pracę z dziećmi i młodzieżą opieram o holistyczne podejście i wgląd w naturę i potrzeby drugiego człowieka.
Uważność, kompetencje zawodowe i doświadczenie, które w połączeniu z moimi wartościami i osobowością są tylko „moją wizytówką”.
